Jaa

Suomen Myyntimediat blogi

Mediamyynnin taituri: Mika-Matti Trogen

Share |

Tiistai 21.2.2023 klo 15.32


lehti-nainen-640x420.png

Mediamyynti on tapa myydä mainontaa televisiossa, radiossa, sanomalehdissä, verkkosivuilla ja muilla viestintävälineillä. Se sisältää usein myös neuvontaa ja suunnittelua mainonnan sijoittelusta ja esittämisestä.

Mediamyynti on kokonaisuudessaan tärkeä osa mainonnan alaa ja se auttaa mainostajia tavoittamaan tiettyjä kohderyhmiä heidän käyttämillään viestintävälineillä. Metsek Groupiin kuuluvat Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat toteuttavat mediamyyntiä järjestökentän jäsenlehtiin ilmoitusmyynnin keinoin, Mika-Matti Trogenin johdolla.

Ilmoitustilaa ostaneiden yhdistysten mainokset toteutetaan printtimedian kautta. Printmix on keskittynyt toiminnassaan erityisesti yhdistyslehtiin.

Tässä artikkelissa pääset tutustumaan yhdistyslehtien ilmoitusmyyntiin vielä tarkemmin, jatka vain lukemista.

Yhdistykset ovat tärkeitä asiakkaita

Printmix Oy tekee yhteistyötä noin 40 eri yhdistyksen kanssa. Vuosien varrella eri alojen yhdistykset ovat luottaneet Printmix Oy:n sekä Suomen Myyntimedioiden taitavaan ja ammattitaitoiseen tiimiin. Suurin osa Printmixin ja Suomen Myyntimedioiden asiakkaista on poliisitoimintaan, urheiluun tai ammattiin liittyviä aatteellisia yhdistyksiä. Nämä yhdistykset ovat toimineet pääsääntöisesti jo pitkään Suomessa ja ovat valtakunnallisesti tunnettuja toimijoita.

Yhdistystoimintaa voidaan pitää suurena voimavarana Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Useat yhdistykset luottavat työssään pitkälti vapaaehtoisten toteuttamaan työhön. Vapaaehtoistyö onkin hyvin merkityksellistä ja arvokasta toimintaa ja Printmix Oy sekä Suomen Myyntimediat ovat ylpeitä voidessaan olla mukana omalla panoksellaan.

Yhdistyslehtien ilmoitusmyynti

Ilmoitusmyynti tekee yhdistyslehtien tuottamisesta kannattavaa. Useilla yhdistyksillä on oma lehtensä, jota he julkaisevat säännöllisesti. Yhdistyslehdet ovat hyvin tärkeitä monelle lukijalleen, jotka ovat yleensä yhdistyksen jäseniä. Lehden tekeminen ei ole kuitenkaan ilmaista, mutta onneksi ammattilaisille ulkoistettu ilmoitusmyynti voi kääntää kulut tuotoiksi.

Yhdistyslehtien tekeminen on ylipäätään suuri projekti, joka vaatii usein suurtakin vaivannäköä ja resursseja yhdistykseltä. Jos lehden sisältöä ei tuoteta vapaaehtoisvoimin, on sisällöntuottajille maksettava sopiva korvaus työstään. Yleensä lehden teko vaatii ainakin toimitusneuvoston, päätoimittajan, kirjoittajia, kuvaajia sekä taittajan. Vaikkakin nämä tehtävät hoituisivat vapaaehtoistoimijoiden avulla, kustannuksia syntyy muun muassa materiaaleista, paino ja postituskuluista.

Ilmoitusmyynti voi olla hankalaa toteuttaa yhdistyksen vapaaehtoisvoimin, sillä tehokas ilmoitusmyynti vaatii ajanmukaiset järjestelmät ja ammattimaisen otteen. Lehtien printtiversioita tehdessä, kannattaa vahvasti harkita myyntityön ulkoistamista, jolloin yhdistykselle jää enemmän resursseja arvoa tuottavan sisällön toimittamiseen, ammattimyyjien varmistaessa ilmoitusmyynnin onnistumisen. Tällöin yhdistyslehti voi olla tuottoisa, eikä vain yksi kuluerä yhdistyksen taloudessa.

Ammattitaitoinen puhelinmyyjä pääsee tavoitteisiinsa

Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat työllistävät useita ammattitaitoisia puhelinmyyjiä. Puhelinmyyjät tarjoavat ilmoitustilaa eri yhdistysten lehtiin ja auttavat omalta osaltaan yhdistyksiä toteuttamaan tuottoisan lehden. Ilmoitusten myynti on keskeinen tapa yhdistyksen varainhankinnassa.

Jokainen puhelinmyyjä on oma persoonansa, mutta tietyt ominaisuudet löytyvät useimmilta menestyneiltä myyjiltä. Hyvä puhelinmyyjä puhuu selkeästi, miellyttävällä puhelinäänellä. Hymy kuuluu myös puhelun läpi, mikä saa herkästi myös puhelun toisen osapuolen hymyn huulille. Puhelinmyyjiltä vaaditaan usein myös sitkeyttä ja paksunahkaisuutta, sillä negatiivisia vastauksia tulee varmasti. Kuluttajamyynnissä ikävät puhelut ovat yleisempiä, yritysmyyntiin verrattuna.

Puhelinmyynti ei ole välttämättä kaikkein arvostetuin työ ja huonoja kokemuksia jaetaan mielellään eteenpäin. Moni myyjä kuitenkin pitää työstään ja ammattitaito näkyy heidän tuloksissaan. Printmixillä ja Suomen Myyntimedioilla ammattitaitoiset myyjät auttavat asiakkaita täyttämään ilmoitustilan muun muassa yhdistyslehtien sivuilla ja toimivat laadukkaasti, aina ohjeistuksia noudattaen.

Ilmoitusmyynti on haastavaa

Haastavan ilmoitusmyynnin ei tarvitse olla kompastuskivi yhdistyslehdelle, kun se ulkoistetaan oikealle tekijälle. Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat hoitavat yhdistyslehtien tuottamisen kokonaisvaltaisesti, aina ilmoitusmyynnistä postitukseen. Jokaiselle yhdistykselle räätälöidään heille sopiva paketti, huomioiden yhdistyksen omat toiveet ja resurssit.

Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat tietävät ilmoitusmyynnin haasteet, mutta vuosien kokemuksella yrityksillä on vankka ammattitaito hoitaa työ mallikkaasti. Printmix usein suosittelee yhdistyksille avaimet käteen -pakettia, jolloin yhdistyksen huoleksi jää vain sisällöntuottaminen lehteä varten. Asiakkaan puolesta hoidetaan lehden taitto, graafinen suunnittelu, paino, mainokset, ilmoitusmyynti ja postitus. Prosessi on tehty siis erittäin mukavaksi ja helpoksi, yhdistystoimijoiden intressit huomioiden. Prosessin loppupäässä oleva tyytyväinen lukija on kuitenkin usein syy, jonka vuoksi lehteä tehdään alkujaankaan. Tämän vuoksi on tärkeää, että yhdistystoimijat voivat keskittyä heidän jäsenilleen tärkeisiin teemoihin ja tuottaa arvokasta ja mieleenpainuvaa luettavaa.

Avaimet käteen -paketissa Metsek Groupiin kuuluva Suomen Myyntimediat, hoitaa ilmoitusmyynnin Printmixin puolesta. Myyntityössä on tärkeää käyttää hyviä järjestelmiä, jotka helpottavat myyntityön tekemistä. Suomen Myyntimedioilla on käytössään erittäin toimivaksi koettu Soittolinja -palvelu, jolla esimerkiksi päällekkäisiltä soitoilta säästytään täysin. Asiakaskokemus on hyvin tärkeää Printmixille sekä Suomen Myyntimedioille, jonka vuoksi puhelut, tilaukset ja tilausvahvistukset tallentuvat internetpohjaiseen sovellukseen. Näin toimeksiannot voidaan tarkistaa ja epäselvyyksiltä vältytään helpommin.

Puhelinmyyntityö on laissa säädeltyä, vastuullista toimintaa, jossa on tärkeää noudattaa ohjeita tarkkaan. Pitkäaikainen kokemus alalta on opettanut paljon ja jatkuva kehittyminen ja edelläkävijyys ovat tärkeitä arvoja Suomen Myyntimedioille.

Yhdistyslehtien tekeminen yhdessä Printmix Oy:n ja Suomen Myyntimedioiden kanssa kannattaa myös siksi, että yritykset tukevat lehtesi näkyvyyttä myös internetissä. Printmix Oy on luonut omille sivuilleen kokoelman lehtien verkkojulkaisuista sekä Yhdistyslehdet.net -portaalin, jossa yhdistyslehdet pääsevät vuorollaan etusivulle. Näillä hakukoneoptimoiduilla sivuilla yhdistyslehti tavoittaa entistä suuremman lukijakunnan ja tärkeät tarinat tulevat tietoon laajemmalle yleisölle.

Suomen Myyntimediat myy mainostilaa edullisesti myös muihin medioihin ja onkin erinomainen kumppani mainostilojen myynnissä. Yrityksen kautta voit ostaa mainostilaa kaikkiin Suomen merkittävimpiin lehtiin, tv-kanaviin ja radiokanaviin.

Yhteydenotto

Mikäli tarvitset apua lehden tekemisessä tai ilmoitusmyynnissä, ota yhteyttä niin jutellaan lisää!

Alkuperäisen kirjoituksen kokonaisuudessaan voit lukea Yhdistyslehdet.net-portaalista: https://www.yhdistyslehdet.net/printmix-mediamyynti


Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu

Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini