Jaa

Suomen Myyntimediat blogi

World Police and Fire Games tuo maailman lainvalvontaviranomaiset, palomiehet ja poliisit yhteen

Perjantai 21.4.2023 klo 11.55 - Mika-Matti Trogen

kisalogokopio.jpg

Kahden vuoden välein järjestettävät Palomiesten ja poliisien MM-kisat ovat yksi maailman suurimmista urheilutapahtumista. Kilpailuun osallistuu lainvalvontaviranomaisia, palomiehiä ja poliiseja. Kilpailut keräävät toistakymmentä tuhatta osallistujaa ja lajeina on kaikkea mahdollista nyrkkeilystä rugbyyn ja jääkiekkoon. 

Vuoden 2023 World Police and Fire Games järjestetään tällä kertaa Kanadan Winnipegissä 28.7.–6.8.2023.

Osallistujia kilpailuun tulee huikeasti yli 50 maasta. Osallistujamäärät ovat kasvaneet koko kilpailujen historia ajan koko ajan. Vuoden 2011 WPFG New Yorkin kilpailut pitävät hallussaan nykyistä osallistujaennätystä, tuolloin kilpailuun osallistui yli 16 000 kilpailijaa.

Valtava tapahtuma

– MM-kisat ovat valtava tapahtuma, josta Suomessa tiedetään aika vähän. Useissa maissa panostetaan kilpailuun tosissaan ja mukana on ammattimaisia toimijoita. Useat maat lähettävät TV-kuvaa kilpailusta omilla kanavillaan.

Pitkä historia

World Police and Fire Games kilpailuja aloitettiin suunnittelemaan vuonna 1983. Ensimmäiset kilpailut järjestettiin vuonna 1985 San Josessa.

Myöhemmin World Police & Fire Games on pidetty joka toinen vuosi San Diegossa, Kaliforniassa (1987); Vancouver, Kanada (1989); Memphis, Tennessee (1991); Colorado Springs, Colorado (1993); Melbourne, Australia (1995); Calgary, Kanada (1997); Tukholma, Ruotsi (1999); Indianapolis, Indiana (2001); Barcelona, Espanja (2003); Quebec City, Kanada (2005); Adelaide, Etelä-Australia (2007); Brittiläinen Kolumbia, Kanada (2009); New York City, New York (2011); Belfast, Pohjois-Irlanti (2013); Fairfax County, Virginia (2015); ja Los Angeles, Kalifornia (2017); tulevien pelien kanssa Chengdussa, Kiinassa (2019); Rotterdam, Alankomaat (2022); Winnipeg, Kanada (2023) ja Birmingham, Alabama (2025).

- Olympialaiset ovat kiistatta urheilijamääriltään maailman suurin kisatapahtuma, mutta World Police and Fire Games tulee tällä hetkellä tilastoissa hyvänä kakkosena.

Tunnusmerkki

Vuoden 2023 World Police & Fire Gamesin päälogo on Winnipegin ja Kanadan kulttuurin ja arvojen yhteenliittymä. Jääkarhu on ikoninen eläin Kanadassa ja erityisesti Manitoban kauniilla alueella. Se on lisäksi rohkeuden, joustavuuden ja arvokkuuden symboli. Jääkarhu on logon sydän, aivan kuten Winnipeg on Kanadan sydän.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu, poliisi, palomies, mm-kisat, rikos, rikollinen

#Eikiusita -kampanja puskee koulukiusaamista vastaan laajalla rintamalla

Tiistai 11.4.2023 klo 11.12 - Mika-Matti Trogen

WhatsApp_Image_2023-03-29_at_11.59.45.jpeg

Ihmisten välillä erimielisyydet ovat arkipäivää ja sinällään se ei ole paha asia. Lapset ja nuoret oppivat erimielisyyksien selvittelyissä hallitsemaan tunteita, selvittämään riitoja ja sopimaan niitä.

Koulukiusaamisella tarkoitetaan sitä, että oppilas joutuu toistuvasti kiusaamisen ja vainoamisen kohteeksi. Kiusaajia voi olla monia tai vain yksi. Yleisintä kiusaamista on esimerkiksi töniminen, pilkkaaminen, haukkuminen ja ilkeät puheet. Kiusaamista tehdään tänä päivänä paljon myös internetissä. Kiusaamisella pyritään vahingoittamaan tai loukkaamaan toista.

Usein kiusaamistilanteessa kiusaajalla on enemmän valtaa ja hän on fyysisesti vahvempi kuin itse kiusattu. Koulukiusaamista ei löydy erikseen terminä rikoslaista, mutta siinä käytetyt keinot ovat usein samanlaisia kuin rikoksissa. Kiusaaminen voi pitää sisällään pahoinpitelyä, kiristystä, varastamista, vahingontekoa, uhkailua, vapaudenriistoa, pakottamista tai kunnianloukkauksen. Koulukiusaaminen voi sisältää myös pelkästään henkistä väkivaltaa, jota vastaan on vaikea puolustautua.

#eikiusita -kampanja aloitettiin vuonna 2015

Järkyttävä tarina koulukiusatusta pojasta joka lopulta menehtyi kisaamisen takia, nousi julkisuuteen. Tapaus sai oululaisen autourheilua harrastavan Sanna Simontaipaleen aloittamaan #eikiusita -kampanjan.

Hämeestä kotoisin ja nykyään Oulussa asuva perheen äiti Sanna Simontaival on joutunut kokemaan koulukiusaamisen ja on myös itse ollut koulukiusaajana yläasteella, joten kokemusta hänellä on aidan kummaltakin puolelta.

- En ole ylpeä teostani ja häpeän sitä, että olen ollut itse koulukiusaaja. Olen osannut aikanaan pyytää ja saanut tapauksen anteeksi. Tänä päivänä olen kiusatun huoltaja, kertoo Sanna Simontaival.

Simontaival kertoo kutsuvansa koulukiusaamista mieluummin kouluväkivallaksi siitä syystä, että nuorten ja lasten on pakko käydä koulua ja heidän on pakko olla koululla jo oppivelvollisuuden vuoksi. Se tekee asiasta väkivaltaa. Kokemuksensa mukaan poliisin puuttuminen asiaan on hyvin koulukohtaista.

- Jos kiusaamistapauksesta tulee tieto poliisille, heillä on yleisesti hyvä ammattitaito puuttua tämäntapaisiin rikoksiin. Tosin alle 15-vuotiaiden tekemiin kiusaamistapauksiin ei tahdo lain koura yltää, kertoo Sanna Simontaival

Poliisin tutkintaan menneistä jutuista Simontaival mainitsee huonoksi puoleksi pitkät tutkinta-ajat, mutta syyhän on enemmänkin yhteiskuntamme päättäjissä, koska poliisin työtaakka on tällä hetkellä suuri ja ruuhkautunut.

#eikiusita näkyy

Kampanjalle on perustettu omat internet-, twitter- ja facebook sivut. Facebook sivuilla on tällä hetkellä yli 7000 seuraajaa. Kampanja tekee yhteistyötä Kiusaamisasioiden tuki- ja neuvontakeskus Valopilkun, Nuorten netin ja Rikosuhripäivystyksen kanssa.

Alun alkaen kampanja on tarkoitettu kaikille autourheilua harrastaville ja autourheilusta pitäville yhteiseksi kanavaksi sanoa #EI koulukiusaamiselle.

- Minulla ja perheelläni on pitkä kokemus autourheilusta ja olemme olleet osa autourheilijoiden perhettä jo kymmeniä vuosia. Oli aika luonnollista, että aloitimme tärkeän asian viestittämistä yhdessä autourheilijoiden kanssa, kertoo Sanna Simontaival

Tunnusmerkki on #eikiusita tarra

Kampanjassa mukana olevat autourheilijat tunnistavat parhaiten kilpa-autoon liimatusta #eikiusita -tarrasta. Tällä tavoin kilpailija kertoo olevansa koulukiusaamista vastaan. Tiivis autourheilu yhteisö onkin ottanut loistavalla tavalla asian haltuunsa ja #eikiusita tarroja on nähty lähes jokaisessa moottoriurheilukilpailussa maassamme viime vuosien aikana. Kampanjaan on lähtenyt mukaan tunnettujakin nimiä, kuten Mika Mäkinen, Anita Mäkelä, Janne Ahonen ja Eero Madisson. Onhan tarra on nähty moninkertaisen maailmanmestarin Marcus Grönholminkin autossa.

Kampanja toimii täysin vapaaehtoisten voimin ja se on puhtaasti voittoa tavoittelematon. Kampanjaa tehdään suurella sydämellä ja mukana on toki muitakin kuin autourheilijoita. Esimerkkeinä artisti Hanna Pakari, Klamydia- yhtye ja Mansesteri.

Tavoitteena yhteistyötä koulujen kanssa

Kampanja etsii pilottikoulua koulukiusaamisen paneeliin, jossa olisi mukana oppilaat, vanhemmat, koulun henkilökunta, oppilaskunta, tukioppilaat, koulupoliisi, rikosuhripäivystys ja tietenkin #EIKiusita.

Paneeliin suurin vaikutusvalta olisi oppilailla, jotka kertovat nimettömillä lapuilla aiheet, joista puhutaan ja miten. Koulupaneelin tarkoitus on jakaa tietoa kiusaamisesta vanhemmille ja koulun henkilökunnalle, sekä muistuttaa oppilaita kiusaamisen pitkäkestoisista seurauksista. Eritoten painottaa puhumisen tärkeyttä, jolloin asiaan voidaan puuttua!

Paikalle olisi hyvä saada ”koulupoliisi” kertomaan esim. somen ikärajoista, mikä on rikos ja millaisia ovat rikosvastuut. Mukaan otetaan myös Rikosuhripäivystys kertomaan rikoksen uhrin tukemisesta ja miten he voivat auttaa kiusattuja. MLL voisi kertoa nuorten chatista, Sekä tietenkin mukana on #EIKiusita -projekti, joka juontaa tapahtuman ja kertoo omakohtaisesta kokemuksesta koulukiusaamisesta.

Koulunhenkilökunta on kertomassa heidän toimintatavoistaan kiusaamisen ilmettyä. #eikiusita kampanja on hyvissä voimissa ja hyvän tekeminen jatkuu. Kampanjan kotisivut uudistetaan lähiaikoina ja toimintaa kehitetään jatkuvasti.

Lopuksi

#eikiusita kampanja on hyvissä voimissa ja hyvän tekeminen jatkuu. Kampanjan kotisivut uudistetaan lähiaikoina ja toimintaa kehitetään jatkuvasti.

- Tulevaisuudessa toivoisin, että nuoria kuultaisiin enemmän koulukiusaamisen ehkäisyyn liittyvissä asioissa. Myös rangaistuksista haluaisin lisää keskustelua. Esimerkiksi voisiko koulukiusaamisesta tuomita yhdyskuntapalvelua, päättää Sanna Simontaival.

Siniset Ritarit -lehti

Siniset Ritarit -lehti on Blue Knights Finland yhdistyksen julkaisema lehti, joka ilmestyy kolme kertaa vuodessa.

Blue Knights on perustettu huhtikuussa 1974 Yhdysvalloissa Bangorissa paikallisten poliisien kesken. Kerho päätettiin perustaa ikään kuin vastapainoksi rikollisille moottoripyöräjengeille.  Blue Knights International on levinnyt maailmanlaajuiseksi organisaatioksi. Paikallisosastoja on ympäri maailman mm. Amerikassa, Australiassa, Euroopassa, Skandinaviassa. Euroopan lähes jokaisessa maassa on tällä hetkellä vähintään yksi Blue Knights -osasto. Jäseniä kerhossa on yli 19500.

Blue Knightien ideologia voidaan vapaasti suomennettuna jakaa viiteen osaan:

1. Pitää yllä ”vanhan ajan hyvää” motoristihenkeä

2. Edistää moottoripyörä harrastusta ja moottoripyöräilyn turvallisuutta

3. Ajaa moottoripyörän omistajien ja käyttäjien etuja

4. Edistää esimerkillä ja muilla hyväksyttävillä keinoilla moottoripyörän turvallista käyttöä ja moottoripyöräilystä nauttimista

5. Tuoda lainvalvojia lähemmäs suurta yleisöä

Blue Knights Suomessa

Suomessa on kaksi paikallisosastoa 20-vuotta täyttävä Blue Knights Finland I on perustettu 2003 Lahdessa ja Blue Knights Finland II on perustettu 2018 Kokkolassa. Yhdistyksemme on avoin kaikille moottoripyöräileville lainvalvojille, joilla on valtion virka ja kiinniotto- ja/tai pidätysoikeus.

Tällaisia virkamiehiä löytyy esimerkiksi:

- tullista

- poliisista

- rajavartiolaitoksesta

- puolustusvoimista

Myös rikosseuraamuslaitoksen sekä syyttäjäviranomaisissa voi olla tälläisia virkamiehiä. Blue Knights Finland I ry yhdeksi tärkeäksi toiminnaksi on muodostunut hyväntekeväisyys. Kerho on lahjoittanut, niin rahaa kuin aikaa, koko olemassaolonsa aikana erilaisille tahoille pyrkien jakamaan ja tuomaan iloa arjen keskelle. Lapset ovat olleet hyvin monesti auttamisen kohteena, mutta osansa on myös saaneet mm. sotiemme veteraanit.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu, offset, ilmoitusmyyjä, #EIkiusita

Onnea 75 vuotiaalle Opaskoirayhdistykselle!

Tiistai 4.4.2023 klo 9.33 - Mika-Matti Trogen

a49aa5ea-37c3-4542-b434-30ee697d4bf32.jpg

Opaskoirayhdistyksen 75-vuotista taivalta juhlittiin 18.3.2023 Helsingissä Näkövammaisten liiton Iiris-keskuksessa. Tilaisuudessa tapasivat toisensa jäsenet, kannatusjäsenet, tukijat ja yhteistyökumppanit.

Tarjolla oli herkullista kakkua ja piirakoita kahvin kera. Tunnelma oli rento ja lämminhenkinen. Monet ystävät ja tuttavat tapasivat toisensa pitkästä aikaa, kuulumisia vaihdettiin ja iloista juttelua sekä naurua muisteluista kuului juhlatilassa monelta suunnalta. Juhlia piristi eri ihmisten pitämät puheet ja musiikkiesitykset Katja Arvosen ja Matti Syrjälän tarjoilemana.

Kiitämme Opaskoirayhdistystä kutsusta ja tulimme paikalle erittäin mielellämme. Juhlissa meihin teki vaikutuksen iloisien opaskoirien lisäksi mukavat musiikkiesitykset ja rento tunnelma, kertoo Mika-Matti Trogen Printmix Oy:stä.

Yli 10-vuotta yhteistyötä Opaskoirayhdistyksen kanssa

Printmix on kustantanut Opaskoirayhdistyksen Valjaissa- lehteä vuodesta 2012 alkaen. Kustannussopimukseen kuuluu lehden ulkoasun suunnittelu, taittotyö, painotyö, ilmoitusmyynti ja laskutus. Printmixillä on pitkä kokemus järjestölehtien tuottamisesta ja tänä päivänä ilmoitusmyynnin hoitaa samaan konserniin kuuluva Suomen Myyntimediat. Koko 15 vuoden historian aikana yhtiön toimitusjohtajana on toiminut Mika-Matti Trogen, joka on yksi yhtiön perustajista.

Olemme olleet innolla mukana Opaskoirayhdistyksen matkassa. Hännän heiluttajat ovat iskeneet syvälle sydämiimme. Valjaissa- lehti on tänä päivänä erittäin luettu ja tasokas julkaisu. Olemme ylpeitä lehdestä ja lupaan omalta osaltamme, että taso ei tule putoamaan tulevaisuudessakaan, kertoo toimitusjohtaja Mika-Matti Trogen

Opaskoirayhdistys?

Opaskoirayhdistys perustettiin syyskuussa 1948, jolloin se ryhtyi kouluttamaan opaskoiria siviilisokeille. Yhdistyksen tarkoitukseksi määriteltiin opaskoirien hankkiminen, varojen keruu niiden koulutukseen, kilpailujen järjestäminen koirien kehittämiseksi ja yleisön harrastuksen herättäminen opaskoira-asiaan.

Ensimmäisenä toimintavuonna yhdistys luovutti käyttöön kolme opaskoiraa ja järjesti ensimmäiset pohjoismaiden epäviralliset opastuskilpailut. Vuosikaudet yhdistys hankki siviilisokeille koirat ja varat niiden koulutukseen lahjoituksin, lehti-ilmoituksin ja erilaisin varainkeräyskampanjoin. Sisäasiainministeriöltä yhdistys haki useita arpajaislupia opaskoirien kustannusten kattamiseksi. Opaskoiraa haluava sokea pystyi auttamaan yhdistystä hankkimalla opetettavan koiran, pennun tai hoitokodin pennulle.

Lisätietoja:

https://opaskoirayhdistys.fi/

https://www.printmix.fi/

https://www.suomenmyyntimediat.fi/

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Printmix, Printmix kokemuksia, Suomen Myyntimediat, Suomen Myyntimediat kokemuksia, Opaskoirayhdistys ry, Valjaissa -lehti, Mika Trogen

Lehden matka maailmalle

Maanantai 20.3.2023 klo 11.28 - Mika-Matti Trogen

Lehden_matka_maailmalle.jpg

 

Olen suorittanut graafista suunnittelua ja lehden taittoja moniin eriin järjestölehtiin vuodesta 1994 alkaen. Tuotettuja lehtiä minulla on takana jo reilusti yli tuhat. Yhden lehden tuottamiseen kuluu kaiken kaikkiaan monien eri ihmisten toimesta kymmeniä ja joskus jopa satoja työtunteja.

Lukija ei välttämättä ymmärrä kuinka monien käsien kautta loppujen lopuksi kulkee ennen kuin se tipahtaa postilaatikosta kotiin luettavaksi. Tein tämän kirjoituksen avatakseni koko lehden tuotantoon alusta loppuun mahdollisimman tarkasti, tervetuloa siis lehden tuotantomatkalle kanssani.

Kaikki alkaa ulkoasun suunnittelusta

Suunnittelu lähtee ensin liikkeelle lehden koosta. Kokoja on monia erilaisia, mutta tänä päivänä yleisin meidän käyttämä koko on 220x280mm. Aikaisemmin järjestölehtiä painettiin pääasiassa A4 (210x297) kokoon. Tämän jälkeen on vuorossa mm. palstan leveyksien ja marginaalien leveyksien suunnittelu.

Typografian avulla helpotetaan viesin välittymistä

Typografialla tarkoitetaan tekstiin, kirjasintyyppeihin, kirjainten asetteluun ja väritykseen liittyvää suunnittelua sekä sommittelua. Typografia antaa kirjoitetulle kielelle halutunlaisen visuaalisen muodon. Typografian suunnittelu on merkittävä osa lehden graafista suunnittelua. Pääsääntöisesti päätetään otsikoiden, väliotsikoiden, leipätekstien ja kuvatekstien fontit ja niiden värit. Myös rivinvälit ja etäisyydet objekteihin ja kuviin kuuluvat osana tähän suunnitteluun.

Seuraavaksi suunnitellaan sisältö

Päätoimittajan tehtäviin kuuluu olennaisena osana lehden sisällön suunnittelu. Tähän kuuluvat mm. eri kirjoituksien sijoittelu lehteen ja juttujärjestyksen päättäminen. Päätoimittaja lähettää ensin suunnitelman taittajalle ja sen jälkeen hän lähettää itse artikkelit kuvineen. Tässä vaiheessa artikkeleiden tekstit ovat jo oikoluettu kertaalleen ja toimitettu materiaali on tässä vaiheessa ns. valmista materiaalia.

Taitto

Taittaja sijoittaa lehteen otsikot ja tekstit. Muokkaa väliotsikot ja luo nostot ja ingressit. Kuvien sijoittelua ennen kaikkiin kuviin tehdään kuvankäsittely, jossa parannellaan kuva painovalmiiksi ja käsitellään värit painokelpoiseksi. Taittaja tekee sivujen visuaalisen ilmeen ja lisää myös tarvittaessa ikonit ja muut materiaalit. Mikäli materiaalissa ei ole mukana kuvia, taittaja hankkii juttuun tarvittavat kuvituskuvat.

Mainosmyynti on olennainen osa järjestölehteä

Myyjät soittavat tuhansia puheluita ja lähettävät satoja tarjouksia yrityksille, joista osa tulee mukaan ilmoittamaan lehteen. He raportoivat mainosten valmistamisohjeet graafiselle suunnittelijalle, joka valmistaa mainokset ohjeiden mukaan. Suunnittelija ottaa myös vastaan mainostajien toimittamat materiaalit ja vastaa siitä, että lehteen tulee juuri mainostajan tarkoittama aineisto. Tarvittaessa mainostajalle lähetetään vedos ilmoituksesta. Mainosmateriaalista kasataan lopulta valmiit sivut, jotka toimitaan lehden taittajalle, joka sijoittaa ne lehteen oikeille paikoilleen.

Samaan aikaan laskuttaja luo ilmoittajista laskuja myyjien ohjeistuksen mukaan. Laskutus suoritetaan loppuun sitten kun lehti painetaan, jokaiselle ilmoittajalle toimitetaan aina lehti laskun ohessa.

Kohti painokonetta

Kun kaikki materiaali on saatu lopulta valmiiksi ja päätoimittaja on vedoksien / korjauksien jälkeen hyväksynyt lehden painovalmiiksi, alkaa lehden siirtäminen painotalon tuotantoon. Lehti toimitetaan ns. painovalmiina PDF-tiedostona, jossa on valmiina leikkausmerkit.

Aineiston vastaanottamisen jälkeen painon työntekijä tarkastaa aineiston ja monesti lehteen tehdään vielä tässä vaiheessa korjauksia. Tämän jälkeen lehti tulostetaan CTP-tulostimella painopellille, jonka jälkeen työ siirtyy siihen sopivaan painokoneeseen. Meidän tapauksessamme itse painotyö suoritetaan 4- ja 5-väri Heidelberg Speedmaster painokoneilla. Painamisen jälkeen tehdään lehden jälkikäsittely mm. sivujen lajittelu ja arkkien leikkaaminen, kunnes lehti on valmiina jakeluun.

Konepostituksen kautta asiakkaalle

Painosta lehdet kiitävät kohti postitusta. Postitus suoritetaan määrien mukaan, joko käsipostituksena tai konepostituksena. Pääasiassa meidän tapauksessamme käytetään konepostitusta, joka on tehokas ja nopea tapa saada lehdet maailmalle. Jakelua varten osoiterekisterin ylläpitää ja toimittaa lehden julkaisija.

Lopuksi

Yhteenvetona lehden tekeminen on monien erien ihmisien yhteinen ponnistus. Tuotantovaiheita on monia ja aikatauluissa pysyminen vaatii ammattitaitoa ja kokemusta.

Mukavia lukuhetkiä

Mika-Matti Trogen

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu, offset, ilmoitusmyyjä

Mediamyynnin taituri: Mika-Matti Trogen

Tiistai 21.2.2023 klo 15.32

lehti-nainen-640x420.png

Mediamyynti on tapa myydä mainontaa televisiossa, radiossa, sanomalehdissä, verkkosivuilla ja muilla viestintävälineillä. Se sisältää usein myös neuvontaa ja suunnittelua mainonnan sijoittelusta ja esittämisestä.

Mediamyynti on kokonaisuudessaan tärkeä osa mainonnan alaa ja se auttaa mainostajia tavoittamaan tiettyjä kohderyhmiä heidän käyttämillään viestintävälineillä. Metsek Groupiin kuuluvat Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat toteuttavat mediamyyntiä järjestökentän jäsenlehtiin ilmoitusmyynnin keinoin, Mika-Matti Trogenin johdolla.

Ilmoitustilaa ostaneiden yhdistysten mainokset toteutetaan printtimedian kautta. Printmix on keskittynyt toiminnassaan erityisesti yhdistyslehtiin.

Tässä artikkelissa pääset tutustumaan yhdistyslehtien ilmoitusmyyntiin vielä tarkemmin, jatka vain lukemista.

Yhdistykset ovat tärkeitä asiakkaita

Printmix Oy tekee yhteistyötä noin 40 eri yhdistyksen kanssa. Vuosien varrella eri alojen yhdistykset ovat luottaneet Printmix Oy:n sekä Suomen Myyntimedioiden taitavaan ja ammattitaitoiseen tiimiin. Suurin osa Printmixin ja Suomen Myyntimedioiden asiakkaista on poliisitoimintaan, urheiluun tai ammattiin liittyviä aatteellisia yhdistyksiä. Nämä yhdistykset ovat toimineet pääsääntöisesti jo pitkään Suomessa ja ovat valtakunnallisesti tunnettuja toimijoita.

Yhdistystoimintaa voidaan pitää suurena voimavarana Suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Useat yhdistykset luottavat työssään pitkälti vapaaehtoisten toteuttamaan työhön. Vapaaehtoistyö onkin hyvin merkityksellistä ja arvokasta toimintaa ja Printmix Oy sekä Suomen Myyntimediat ovat ylpeitä voidessaan olla mukana omalla panoksellaan.

Yhdistyslehtien ilmoitusmyynti

Ilmoitusmyynti tekee yhdistyslehtien tuottamisesta kannattavaa. Useilla yhdistyksillä on oma lehtensä, jota he julkaisevat säännöllisesti. Yhdistyslehdet ovat hyvin tärkeitä monelle lukijalleen, jotka ovat yleensä yhdistyksen jäseniä. Lehden tekeminen ei ole kuitenkaan ilmaista, mutta onneksi ammattilaisille ulkoistettu ilmoitusmyynti voi kääntää kulut tuotoiksi.

Yhdistyslehtien tekeminen on ylipäätään suuri projekti, joka vaatii usein suurtakin vaivannäköä ja resursseja yhdistykseltä. Jos lehden sisältöä ei tuoteta vapaaehtoisvoimin, on sisällöntuottajille maksettava sopiva korvaus työstään. Yleensä lehden teko vaatii ainakin toimitusneuvoston, päätoimittajan, kirjoittajia, kuvaajia sekä taittajan. Vaikkakin nämä tehtävät hoituisivat vapaaehtoistoimijoiden avulla, kustannuksia syntyy muun muassa materiaaleista, paino ja postituskuluista.

Ilmoitusmyynti voi olla hankalaa toteuttaa yhdistyksen vapaaehtoisvoimin, sillä tehokas ilmoitusmyynti vaatii ajanmukaiset järjestelmät ja ammattimaisen otteen. Lehtien printtiversioita tehdessä, kannattaa vahvasti harkita myyntityön ulkoistamista, jolloin yhdistykselle jää enemmän resursseja arvoa tuottavan sisällön toimittamiseen, ammattimyyjien varmistaessa ilmoitusmyynnin onnistumisen. Tällöin yhdistyslehti voi olla tuottoisa, eikä vain yksi kuluerä yhdistyksen taloudessa.

Ammattitaitoinen puhelinmyyjä pääsee tavoitteisiinsa

Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat työllistävät useita ammattitaitoisia puhelinmyyjiä. Puhelinmyyjät tarjoavat ilmoitustilaa eri yhdistysten lehtiin ja auttavat omalta osaltaan yhdistyksiä toteuttamaan tuottoisan lehden. Ilmoitusten myynti on keskeinen tapa yhdistyksen varainhankinnassa.

Jokainen puhelinmyyjä on oma persoonansa, mutta tietyt ominaisuudet löytyvät useimmilta menestyneiltä myyjiltä. Hyvä puhelinmyyjä puhuu selkeästi, miellyttävällä puhelinäänellä. Hymy kuuluu myös puhelun läpi, mikä saa herkästi myös puhelun toisen osapuolen hymyn huulille. Puhelinmyyjiltä vaaditaan usein myös sitkeyttä ja paksunahkaisuutta, sillä negatiivisia vastauksia tulee varmasti. Kuluttajamyynnissä ikävät puhelut ovat yleisempiä, yritysmyyntiin verrattuna.

Puhelinmyynti ei ole välttämättä kaikkein arvostetuin työ ja huonoja kokemuksia jaetaan mielellään eteenpäin. Moni myyjä kuitenkin pitää työstään ja ammattitaito näkyy heidän tuloksissaan. Printmixillä ja Suomen Myyntimedioilla ammattitaitoiset myyjät auttavat asiakkaita täyttämään ilmoitustilan muun muassa yhdistyslehtien sivuilla ja toimivat laadukkaasti, aina ohjeistuksia noudattaen.

Ilmoitusmyynti on haastavaa

Haastavan ilmoitusmyynnin ei tarvitse olla kompastuskivi yhdistyslehdelle, kun se ulkoistetaan oikealle tekijälle. Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat hoitavat yhdistyslehtien tuottamisen kokonaisvaltaisesti, aina ilmoitusmyynnistä postitukseen. Jokaiselle yhdistykselle räätälöidään heille sopiva paketti, huomioiden yhdistyksen omat toiveet ja resurssit.

Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat tietävät ilmoitusmyynnin haasteet, mutta vuosien kokemuksella yrityksillä on vankka ammattitaito hoitaa työ mallikkaasti. Printmix usein suosittelee yhdistyksille avaimet käteen -pakettia, jolloin yhdistyksen huoleksi jää vain sisällöntuottaminen lehteä varten. Asiakkaan puolesta hoidetaan lehden taitto, graafinen suunnittelu, paino, mainokset, ilmoitusmyynti ja postitus. Prosessi on tehty siis erittäin mukavaksi ja helpoksi, yhdistystoimijoiden intressit huomioiden. Prosessin loppupäässä oleva tyytyväinen lukija on kuitenkin usein syy, jonka vuoksi lehteä tehdään alkujaankaan. Tämän vuoksi on tärkeää, että yhdistystoimijat voivat keskittyä heidän jäsenilleen tärkeisiin teemoihin ja tuottaa arvokasta ja mieleenpainuvaa luettavaa.

Avaimet käteen -paketissa Metsek Groupiin kuuluva Suomen Myyntimediat, hoitaa ilmoitusmyynnin Printmixin puolesta. Myyntityössä on tärkeää käyttää hyviä järjestelmiä, jotka helpottavat myyntityön tekemistä. Suomen Myyntimedioilla on käytössään erittäin toimivaksi koettu Soittolinja -palvelu, jolla esimerkiksi päällekkäisiltä soitoilta säästytään täysin. Asiakaskokemus on hyvin tärkeää Printmixille sekä Suomen Myyntimedioille, jonka vuoksi puhelut, tilaukset ja tilausvahvistukset tallentuvat internetpohjaiseen sovellukseen. Näin toimeksiannot voidaan tarkistaa ja epäselvyyksiltä vältytään helpommin.

Puhelinmyyntityö on laissa säädeltyä, vastuullista toimintaa, jossa on tärkeää noudattaa ohjeita tarkkaan. Pitkäaikainen kokemus alalta on opettanut paljon ja jatkuva kehittyminen ja edelläkävijyys ovat tärkeitä arvoja Suomen Myyntimedioille.

Yhdistyslehtien tekeminen yhdessä Printmix Oy:n ja Suomen Myyntimedioiden kanssa kannattaa myös siksi, että yritykset tukevat lehtesi näkyvyyttä myös internetissä. Printmix Oy on luonut omille sivuilleen kokoelman lehtien verkkojulkaisuista sekä Yhdistyslehdet.net -portaalin, jossa yhdistyslehdet pääsevät vuorollaan etusivulle. Näillä hakukoneoptimoiduilla sivuilla yhdistyslehti tavoittaa entistä suuremman lukijakunnan ja tärkeät tarinat tulevat tietoon laajemmalle yleisölle.

Suomen Myyntimediat myy mainostilaa edullisesti myös muihin medioihin ja onkin erinomainen kumppani mainostilojen myynnissä. Yrityksen kautta voit ostaa mainostilaa kaikkiin Suomen merkittävimpiin lehtiin, tv-kanaviin ja radiokanaviin.

Yhteydenotto

Mikäli tarvitset apua lehden tekemisessä tai ilmoitusmyynnissä, ota yhteyttä niin jutellaan lisää!

Alkuperäisen kirjoituksen kokonaisuudessaan voit lukea Yhdistyslehdet.net-portaalista: https://www.yhdistyslehdet.net/printmix-mediamyynti


Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu

Mika-Matti Trogen toivottaa rauhallista joulua

Maanantai 19.12.2022 klo 8.20

joulu640x420.jpeg

Suomessa kutsuttiin vielä 1700-luvulla joulukuuta talwikuuksi. Myöhemmin alettiin viettämään keskitalven juhlaa, jolloin nimi muuttui joulukuuksi. Tänä päivänä joulun odotus alkaa adventtiajalla, johon kuuluu neljä adventtisunnuntaita. Joulun vietto alkaa jouluaattona 24. joulukuuta. 25. joulukuuta on joulupäivä ja 26. joulukuuta on toinen joulupäivä eli tapaninpäivä. 1700-luvulla Suomessa vietettiin myös kolmatta ja neljättä joulupäivää. Joulun ajan päättävää loppiaista vietetään 6. tammikuuta.

Vietän syntymäpäivääni lähellä joulua. Lapsena syntymäpäivän ja joulun läheiset ajankohdat tekivät oman säväyksensä juhlintaan. Syntymäpäiväjuhlia oli haasteellista järjestää, kun ihmisillä oli joulun lähettyvillä omat joulukiireensä. Syntymäpäivälahja ei tuntunut niin suurelta, kun tiesi muutaman päivän päästä h-hetken lähestyvän, jolloin lahjoja tulisi paljon.

Mika-Matti Trogenin joulumuistot

Lapsuusjoulut ovat jääneet mieleeni pysyvästi. Meidän perheemme vietti joulua aina yhdessä ja vanhempani panostivat aina paljon ruokaan ja lahjoihin. Muistan kun meidän talomme lapset kokoontuivat kerhotilaan laulamaan joululauluja ja viettämään yhdessä aikaa. Illalla perheen kesken syötiin maistuva jouluateria ja sen jälkeen minun lisäkseni myös kahdelle pikkuveljelleni jaettiin lahjat. Joskus pukki toi lahjat ovelle, toisinaan sisään asti, mutta samalla tavalla tilanne oli aina vuoden jännittävin hetki. Nämä joulut eivät unohdu koskaan, ne ovat piirtyneet mieleen hyvin syvälle ja niitä on hieno muistella silloin tällöin.

Joulut jännityksestä kipeänä

Oli joulussa huonojakin asioita. Olen sairastunut ensimmäiseen migreeniin jouluaattona ja luulenpa jännityksellä olleen asiaan vaikutusta. Migreeni on ollut mukana elämässäni siitä lähtien näihin päiviin asti. Useana jouluna muistan olleeni sairaana, varmasti johtuen joulun odottamisesta ja jännityksestä.

Hyvä työntekijä sairastaa aina lomalla, niin minäkin. Viime jouluna perheemme sairasti vatsataudin ja se ei ollut niitä ikimuistettavia jouluja.

Yrittäjän joulu

Nyt aikuisena jouluja vietetään edelleen ja usein perheeni kesken. Yrittämisen aikana kesälomat ja muut lomat ovat jääneet todella vähiin. Joulu kuitenkin on rauhoittumisen aikaa. Silloin saa levätä ja näin aikuisena, se on merkittävintä joulussa. Tietysti kun saa rentoutua rakkaan perheen kanssa, antaa se oman lisänsä juhlaan. Näin loppuvuodesta alkaa joulua ja rauhoittumisen aikaa todella odottamaan.

Tänä vuonna täytän joulun tienoilla 50-vuotta. Entiseen tapaan mennään, en järjestä isoja juhlia vaan joulu on se suurin juhla tänäkin vuonna.

Toivon, että tänä vuonna saamme viettää ikimuistoisen ja rentouttavan joulun. Sitä toivotan myös teille rakkaat lukijat.

Jouluisin terveisin Mika-Matti Trogen, Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat.

Yhteydenotto

Mikäli tarvitset apua lehtiasioissa ja ilmoitusmyynnissä, ota yhteyttä ja jutellaan, kuinka voisimme auttaa sinua!

Alkuperäinen kirjoitus Printmix Oy:n blogissa.

Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu, joulu

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu, joulu

Printmix kokemuksia - Empaattinen johtaminen Suomen Myyntimedioilla

Tiistai 29.11.2022

empatia_640x420.jpeg

Empaattinen johtaminen ei tarkoita pehmoilua Printmixillä ja Suomen Myyntimedioilla. Pehmeät arvot eivät käsityksemme mukaan vähennä kovan tuloksen tekemistä, vaan päin vastoin.

Printmix ja Suomen Myyntimediat työllistävät tänä päivänä yli 40 ilmoitusmyyjää, sekä muuta henkilökuntaa. Vuosien aikana olemme saaneet törmätä monenlaisiin eri ihmisiin ja persooniin.

Eri tapauksista voisi kirjoittaa jopa kirjan, kokemuksia on niin paljon. Kerron tässä erään ääritapauksen henkilöstä, joka on edelleen yhtiömme palveluksessa. Emme kerro tämän työntekijän oikeaa nimeä, mutta kutsutaan häntä tässä jutussa vaikkapa Petriksi, kertoo Mika-Matti Trogen.

Kun Petri tuli taloon

Petri otti yhteyttä työnhaun johdosta vuonna 2009. Haastattelussa Petri kertoi, että on ollut aikaisemminkin vastaavissa tehtävissä, mutta sairastui ja on ollut monta vuotta poissa työmaailmasta. Päätimme palkata Petrin ja hän aloittikin jo heti seuraavana työpäivänä ilmoitusmyyjän tehtävissä. Vuosien aikana hän osoittautui säntilliseksi tekijäksi ja vähitellen opimme tuntemaan häntä paremmin.

Vuonna 2017 Petrillä oli ongelmia asunnon saamisen kanssa. Hän ei kertonut siitä töissä vaan pähkäili asiaa itsekseen. Lopulta meille selvisi, että Petrillä ei enää ollut asuntoa ja tilanne oli todella huono. Petrillä oli jatkuvaa lääkitystä vaativa sairaus ja asunnottomuus ei näin ollen ollut mitenkään hyvä asia.

Halusin auttaa häntä ja otin yhteyttä työnantajan ominaisuudessa Helsingin kaupungin asuntotoimistoon ja kerroin tilanteen. Petri kuitenkin oli joka päivä työssä käyvä ihminen ja ei tuntunut oikealta, että hän jäisi ilman asuntoa. Kohtuullisen nopeasti tämän jälkeen Petri onneksi sai asunnon, kertoo Mika-Matti Trogen.

Työnjohtaja pelasti hengen

Tapahtuneen jälkeen työ jatkui normaalisti vuoteen 2020 asti. Petri oli aina kellontarkka työajoissa. Eräänä maanantai aamuna sain puhelinsoiton Helsingin toimistomme johtajalta, joka oli huolissaan, koska Petri ei ollut saapunut työpaikalle. Päätimme odottaa muutaman tunnin. Petriä ei kuulunut, joten työnjohtajamme otti yhteyttä viranomaisiin. Petri löytyi kotoaan tajuttomana, hän oli saanut vaikean aivoinfarktin. Hoitohenkilökunta kertoi, että työnjohtaja pelasti Petrin hengen.

Petrin toipuminen kesti noin kaksi vuotta. Hän pääsi sairaalasta ja sai tuetun asuinpaikan. Onni onnettomuudessa, että hän jäi henkiin ja vielä kohtuullisen hyväkuntoisena. Lääkäri oli kertonut Petrille, että hän suosittelee sairaseläkkeelle jäämistä. Petri oli kuitenkin sanonut lääkärille, että haluaa palata työhön. Petri palasikin työhön ilmoitusmyyjän tehtäviin heti sairaalasta päästyään keväällä 2022.

Hän on mielestäni huikea kaveri ja varmasti harvinaisen sisukas. Nostan hänelle hattua erittäin korkealle, monen suomalaisen pitäisi ottaa tämänkaltaisesta työntekijästä mallia, iloitsee Mika-Matti Trogen.

Empaattinen johtaminen kannattaa

Harvard Business on tehnyt selvityksen, jossa todettiin, että empaattisissa yrityksissä työntekijät suoriutuvat töistään 20 prosenttia epäempaattisten yritysten työntekijöitä paremmin.

Suomen Myyntimedioiden ja Printmixin johto on myös ymmärtänyt, että työpaikan luovat ihmiset. Arvostamme jokaista hyvää työntekijäämme todella paljon ja se kohottaa hyvinvointia, jaksamista ja antaa rohkaisevaa potkua tehdä työtä hyvin.

Yhteydenotto

Meihin voit ottaa yhteyttä rohkeasti kaikissa lehti- ja ilmoitusmyyntiasioissa. Katso myös avoimet työpaikkamme ja hae mukaan hyvään tiimiin.

Alkuperäinen kirjoitus on julkaistu Printmix Oy:n blogissa.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu

Printmix kokemuksia - V#### puhelinmyyjät! - Mika Trogen kokee toisin

Torstai 10.11.2022

puhelinmyyja-printmix-640-420.jpg

Printmix ja Suomen Myyntimediat työllistävät tällä hetkellä noin 40 ilmoitustilan myyjää, jotka tekevät työtä puhelimitse. Työ suoritetaan ammattimaisesti alan nykyaikaisilla välineillä. Puhelinmyyntiin liitetään kuitenkin paljon negatiivisia mielikuvia.

Fox TV-kanava esitti vuonna 2015–2016 televisiosarjaa nimeltään V#### puhelinmyyjät. Sarja ei antanut edustavinta ja oikeaa kuvaa ammattimaisesta myynnistä. Ammattimaisen myyjän työ on jotain aivan muuta kuin mitä sarjassa esitettiin.

Monella on mielipide puhelinmyyjistä ja heidän työstään. Usein työtä pidetään huonosti palkattuna, ärsyttävänä tuputtamisena ja tarinoita huonoista työkokemuksista kerrotaan suulaasti. Kaikille myyjän työ ei sovellu, mutta osa pitää siitä. Jotkut kokevat esimerkiksi tulospalkkauksen hyvänä asiana, jolloin palkkapussin paksuus on kiinni omasta menestymisestä ja panostuksesta työssä.

Hyvä myyjä on sinnikäs ja energinen

Usea myyjä tekee työtään mielellään ja toivoo sen jatkuvan jopa eläkkeellä. Puhelinmyynti voi olla monelle eläkeläiselle tai opiskelijalle mainio lisäansion muoto.

Kaikki eivät työssä menesty, mutta puhelinmyynnissä pitää antaa aikaa oppimiseen. Hanskoja ei kannata heittää heti naulaan, kuten osa uusista myyjistä tekee. Pettymykset pitää kääntää voitoiksi ja epäonnistumiset tulee käsitellä.

- Moni myyjä on tullut meille ilman minkäänlaista kokemusta alalta. Meillä on ollut viidentoista vuoden aikana monenlaisia ihmisiä töissä. Esimerkiksi puhelinmyyjänä on työskennellyt muun muassa hammaslääkäri, psykiatri ja autonasentaja, kertoo toimitusjohtaja Mika-Matti Trogen.

Hyvä myyjä on energinen, mutta oma itsensä. Sinnikkyys ja itsevarmuus ovat tietenkin tärkeitä piirteitä. Parhaimpaan tulokseen yltää, jos puhuu myydessään kuin omalle kaverilleen. Normaali myyjä soittaa noin 150–200 puhelua päivässä, joten ahkeruus on myös hyvän myyjän yksi ominaisuus.

Julkisuuteen levinneessä tv-sarjassa puhelinmyyjät saattoivat työskennellä, jopa humalassa. Ammattimaisessa puhelinmyyntiyrityksessä tämän kaltainen käytös ei ole mahdollista. Normaalisti puhelinmyyntiyrityksissä valvotaan myyjien käytöstä esimiesten toimesta esimerkiksi käyttämällä nauhoitteita laadun valvonnassa.

- Tästä tuli mieleeni eräs hauska reklamaatio, joka tuli meille tämän vuoden keväällä. Asiakas soitti puhelinvaihteeseen yrityksestä X. Hän oli hieman tuohtunut ja sanoi: tämä ilmoituskauppa on tehty humalassa. Asiakaspalvelijamme vastasi, että voi herranen aika, ei kai se meidän myyjä X humalassa ollut kun soitti teille. Asiakas vastasi: ei ei, vaan minä itse olin humalassa ja en halua maksaa laskua sen takia, kertoo Mika-Matti Trogen pilke silmäkulmassa.

Hyvä yritys kehittää toimintaansa

Hyvällä puhelinmyyjällä on oltava ammattitaitoa, kun myydään tuotetta tai palvelua toiselle yritykselle. B2B-myynnissä ollaan kaukana myynnistä, jossa linjan toisessa päässä luetaan myyntipuhetta paperista epävarmoin ottein.

On varmaa, että jokainen puhelinmyyntiin erikoistunut yritys saa toisinaan kiukkuista asiakaspalautetta. Kontaktimäärät ovat kokonaisuutena niin korkeita, että on mahdotonta väistää huonoja kokemuksia. Hyvät ja ammattitaitoiset yritykset, joihin Printmix ja Suomen Myyntimediat kuuluvat, pyrkivät toimimaan niin, että negatiivisia palautteita ei tulisi. Hyvä yritys kehittää toimintaansa koko ajan siten, että huonot palautteet jäisivät minimiin.

Alalla valitettavasti on myös yrityksiä, jotka eivät toimi kovin ammattitaitoisesti. Monesti valvonta pettää ja siitä johtuen, myös negatiiviset asiat nostavat päätään. Tämä kylläkin pätee lähes kaikilla toimialoilla ja ei koske yksistään puhelinmyyntiä.

Puhelinmyynti työllistää

Puhelinmyynti voi ärsyttää asiakasta ja myöskin itse puhelinmyyjää. Valtaosa asiakkaista käyttäytyy hyvin ja kuuntelee myyjän asian loppuun asti, mutta toisinaan käytös myyjää kohtaan voi olla erittäinkin huonoa.

Ilman puhelinmyyntiä moni kaupankäynti vaikeutuisi tai tulisi mahdottomaksi. Monet yritykset ja yhdistykset myyvät tuotteitaan ja palveluitaan puhelimitse. Ala myös työllistää tuhansia ihmisiä, jotka tekevät työtään rehdisti ja ammattimaisesti.

Yhteydenotto

Ota yhteyttä ja jutellaan lisää, kuinka voisimme auttaa sinua ilmoitusmyynnissä! Katso myös avoimet työpaikkamme.

Alkuperäinen kirjoitus on julkaistu Printmix Oy:n blogissa.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: printmix, printmix oy, printmix kokemuksia, suomen myyntimediat, metsek, mika trogen, mika-matti trogen, paino, lehti, ilmoitusmyynti, järjestölehti, yhdistyslehti, graafinen suunnittelu

Printmix kokemuksia - Vertaistuen merkitys

Keskiviikko 21.9.2022

vertaistuki_kuva_1.680x453.jpg

Printmix Oy:n ja Suomen Myyntimedioiden Mika Matti-Trogen kiinnostui vertaistuen merkityksestä, työskenneltyään useiden järjestölehtien parissa. Vertaistuki perustuu samantapaisissa elämäntilanteissa olevien ihmisten kohtaamiseen, yhteenkuuluvuuden tunteeseen sekä kokemuksien jakamiseen. Se ei liity siis ainoastaan elämän haastavimpiin vaiheisiin tai kriisitilanteisiin. Yhteiset kohtaamiset voivat syntyä tarpeesta vertaistukeen, vaikka vanhemmuuden haasteiden keskellä.


”Käsittääkseni monen yhdistyksen yksi ydinalue on tukihenkilötoiminta ja vertaistuki. Printmix Oy kustantaa eri yhdistyksien jäsenlehtiä ja Suomen Myyntimediat hoitaa ilmoitusmyyntiä, mutta minulla ei ole suoraa kokemusta yhdistysten toiminnasta. Katson asioita ulkopuolisen silmin. Pidän vertaistuki- ja tukihenkilötoimintaa todella hienona ja tärkeänä asiana. Jokainen tarina vertaistukitoiminnasta kolahtaa minuun ja koen toiminnan olevan ensiarvoisen tärkeää.” -Mika-Matti Trogen


Mika-Matti kiinnostui vertaistuesta aiheena ja perehtyi teemaan syvemmin. ”Internetistä löytyy paljon tietoa eri alojen vertaistukitoiminnasta. Potilasyhdistyksien lisäksi monista muistakin aiheista löytyy kattavasti informaatiota ja tarinoita, joita olen lukenut niitä ihaillen.” -Mika-Matti Trogen

Vertaistuen tarve kasvaa

Ihmisen sairastuessa vakavasti, sairastuneen ja hänen läheistensä tiedonjano on suuri. Lääkäreiden ja kirjallisuuden lisäksi tietoa saadaan kätevimmin kohtalotovereilta, joilla on sairaudesta kokemusta pidemmältä ajalta.


Kohtalotoverit jakavat omia kokemuksiaan sairaudesta ja sen kanssa elämisestä. Sairastuneelle ja hänen läheisilleen on tärkeää saada tietoa sairaudesta, tulevasta elämästä ja niiden tuomasta muutoksesta.


Kokemuksia on hyvä jakaa sellaisen henkilön kanssa, joka todella ymmärtää ja tietää sairaudesta. Vertaistukija on sopivan etäällä, jolloin hänelle voi olla helpompi puhua kuin esimerkiksi omille perheen jäsenille.


Vertaistuen tarve on jatkuvasti lisääntynyt, samoin kuin tilanteet, joissa sitä tarvitaan. Tämä johtuu osaltaan yhteiskuntamme muutoksista. Monet kertoivat saaneensa apua vertaistuesta, mutta kaikki tukea tarvitsevat eivät pääse sen piiriin. Yhdistyksillä onkin tärkeä tehtävä tukea ja tuottaa vertaistukipalveluja. Vertaistukea käytetään paljon myös yritysmaailmassa.

Kokemusasiantuntija auttaa

Usein sairastuneen omaa jaksamista helpottaa tieto siitä, ettei ole ainoa sairastunut ja ei ole yksin. Omista kokemuksista ja ajatuksista keskusteleminen on täysin erilaista niiden ihmisten kanssa, jotka ovat joutuneet käymään läpi samanlaisen polun kuin sairastunut itse.


Sairastuneelle on tärkeää, että saa puhua monen kokemusasiantuntijan kanssa ja kuulla heidän tarinansa. Kokemusasiantuntija on henkilö, jolla on omakohtaista kokemusta sairaudesta. Sairastunut voi samaistua moneen kertomukseen. Sitä kautta hän voi saada toivoa ja lohdutusta omaan tilanteeseensa.


Muiden sairastuneiden kokemukset auttavat myös ymmärtämään kuinka pitkä tie toipumiseen on. Kokemusasiantuntijat kertovat vuosien terapiasta ja mitä kaikkea ovat kokeilleet ennen kuin toimiva hoitomuoto tai lääkitys löytyi. Sairastunut ymmärtää kokemusten avulla paremmin toipumiseen vaadittavaa aikaa ja työn määrää.


Sairastunut saattaa olla poissa normaalista sosiaalisesta toiminnastaan pitkiäkin aikoja. Vertaistukitoiminta saattaa kuitenkin tuoda uusia ystävyyssuhteita. Uusia ystäviä saattaa tulla niin paljon, että niitä on jopa enemmän kuin ennen sairastumista.

Vertaistuen merkitys on suuri 

Vertaistuki koetaan enimmäkseen hyväksi asiaksi, mutta kuinka merkittävää se oikeastaan on? Selviävätkö sairastuneet ilman vertaistukea? Kaikki eivät tietenkään pysty antamaan vertaistukea ja kaikki eivät sitä halua. Näihin pohdintoihin, Mika-Matti Trogen halusi löytää lisää kosketuspintaa.


”Moni kertoo, että olisi selviytynyt ilman vertaistukea, mutta he olivat kuitenkin todella kiitollisia saamastaan tuesta. Useat kokivat saaneensa henkistä läheisyyttä, ymmärrystä ja tärkeätä tietoa. Pelkkää kuuntelua ja neuvojen jakamista ei koettu ainoana tärkeänä asiana, vaan tärkeimpänä pidettiin saman kohtalon kokemusta.” - Mika-Matti Trogen


Vertaistuki auttaa sairastunutta ymmärtämään paremmin tilanteensa ja tarjoaa mahdollisuuden oppia muiden kokemuksista. Usein vertaistukijat tapaavat epäsäännöllisesti. He eivät varsinaisesti noudata ennalta määriteltyä kaavaa, vaan toiminta kehittyy omillaan. Vertaistuki vaatii luottamusta ja samalla myös etäisyyttä. Omasta lähipiiristä harva saa tarvitsemaansa vertaistukea.


Vertaistuesta puhutaan paljon, eikä turhaan. Monille vertaistuen merkitys on ollut suuri tai tärkein tekijä vaikeassa elämäntilanteessa. Kun on raskasta ja edessä tuntuu olevan umpikuja, aiheesta puhuminen ja avautuminen voi olla haastavaa. Kun ihmisellä menee hyvin, siitä kerrotaan mielellään. Osa sairastuneista ei jaksa hakea apua ja ovat jääneet yksin sairauden kanssa.


Tutkimusten mukaan vertaistuella on suuri merkitys sairastuneiden jaksamiselle ja elämänhallinnalle.


Älä jää yksin!

Yhteydenotto

Meille on tärkeää tukea yhdistysten merkittävää työtä omalla toiminnallamme. Ota yhteyttä ja jutellaan lisää, kuinka voisimme auttaa sinua järjestölehtesi tekemisessä ja ilmoitusmyynnissä!

Alkuperäinen kirjoitus on julkaistu Printmix Oy:n blogissa.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu, järjestö, yhdistys

Suomen Myyntimediat tuottaa positiivisia asiakaskokemuksia

Tiistai 21.6.2022

Opaskoirayhdistyksen Valjaissa

Valjaissa_kansi2.jpg

Ilmoitusmyynnin organisoiminen on monesti lehtien pullonkaula. Siihen on vaikea löytää sitoutuneita ja ammattitaitoisia tekijöitä.

Tämän tietää myös Opaskoirayhdistyksen puheenjohtaja Mika Tolvanen. Yhdistyksen kolme kertaa vuodessa julkaiseman Valjaissa-lehden printtiversio jäisi tekemättä, jos ilmoitusmyyntiä ei olisi ulkoistettu Printmix Oy:lle ja Suomen Myyntimedioille, sanoo Tolvanen.

Tuottoisa järjestölehti kannattaa

Lehti tuottaa ilmoitusmyynnin ansiosta tällä hetkellä voittoa. Sen tähden yhdistys voi tarjota muun muassa opaskoirakoulutusta.

Juuri siitä syystä Valjaissa-lehden kustantaminen ulkoistettiin Printmixille, ja voimme itse keskittyä lehden sisältöön, iloitsee Tolvanen.

Ammattitaitoinen ilmoitusmyynti on usein paras vaihtoehto

Printmix Oy poikkeaa muista painotaloista edukseen, sillä se hoitaa myös haastavan ilmoitusmyynnin asiakkaan puolesta yhdessä Suomen Myyntimedioiden kanssa, kertoo Tolvanen.

Ilmoitusmyynti on haastavaa, muttei mahdotonta. Useissa tapauksissa Printmix ja Suomen Myyntimediat hoitavat avaimet käteen -periaatteella asiakkaalle koko lehden. Tämä käsittää lehden taiton, graafisen suunnittelun, mainosten teon, ilmoitusmyynnin ja postituksen. Vain vastuu lehden sisällöstä jää asiakkaalle, selvittää Printmix Oy:n toimitusjohtaja Mika-Matti Trogen.

Vammaisjalkapalloyhdistyksen Siipirikot

siipirikot.jpg


Printmix Oy tekee Siipirikot-lehteä Vammaisjalkapalloyhdistykselle ja Suomen Myyntimediat huolehtii lehden ilmoitusmyynnistä.

Lehti tuottaa ilmoitusmyynnin ansiosta tällä hetkellä yhdistykselle tuloja ja on näin tärkeä osa yhdistyksen toimintaa.

Lehden tuotoilla ylläpidetään CP-Jalkapallomaajoukkueen nuorten ja aikuisten toimintaa.
Tämä ei olisi mahdollista ilman ilmoitusmyynnistä tulevia tuloja, kertoo Suomen Vammaisjalkapallo ry:n Johannes Siikonen.

Printmixin ja CP-jalkapallomaajoukkueen yhteistyö on jatkunut vuodesta 2010. Printmixin toimitusjohtajasta, Mika-Matti Trogenista on hienoa, että Suomesta löytyy tämäntapainen yhdistys, joka puskee eteenpäin lajinsa parissa ilolla ja intohimolla. Uskon, että tämän tapaiseen yhteisöön kuuluminen on vammaisurheilijalle yksi elämän tärkeimpiä asioita, toteaa Mika-Matti Trogen.

Yhteydenotto

Mikäli tarvitset apua ilmoitusmyynnin kanssa, ole yhteydessä!


Alkuperäinen kirjoitus on julkaistu Printmix Oy:n blogissa. Kirjoituksen voit lukea tämän linkin kautta: https://bit.ly/3b4ogPH.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, kokemuksia, asiakaspalaute, lehti, järjestö, yhdistys, Mika-Matti, Trogen,

Suomen Myyntimediat Huumepoliisi-lehden asialla

Sunnuntai 5.6.2022

Suomen_Myyntimediat_Huumepoliisi-lehden_asialla

Suomen myyntimediat mukana tärkeässä yhteistyössä

Vuonna 2018 Helsingin huumepoliisi herätti henkiin Huumerikostutkijat ry:n. Työntekijäyhdistyksen toiminta alkoi ensimmäisen kerran jo vuonna 1988.


Yhdistys julkaisee Huumepoliisi-lehteä, joka on ilmestynyt vuodesta 2018 pääsääntöisesti kahden numeron verran vuodessa. Lehteä painetaan noin 2500 kappaletta jokaista julkaisua kohden.


Suomen myyntimediat huolehtii Printmix Oy:n kustantaman Huumepoliisi-lehden ilmoitusmyynnistä.

Mielenkiintoista sisältöä

Lehti on saanut erittäin paljon positiivista palautetta ja saavuttanut hyvän vastaanoton myös lehti-ilmoittajien keskuudessa. Huumepoliisi-lehdet tarjoavat lukijoilleen tukevan paketin artikkeleita huumeiden maailmasta.


-Mainittakoon eräs lehden artikkeli, joka säväytti minua. Artikkeli kertoi koskettavasti, kuinka huumeisiin kuolee Suomessa neljä ihmistä joka viikko. Eräässä kirjoituksessa kerrottiin myös entisestä jengiläisestä otsikolla ”Totuus veljeydestä”, kertoo Mika-Matti Trogen.


-On hienoa, että olemme mukana tässä projektissa. Meillä on paljon hyviä kokemuksia vastaavien lehtien tuottamisesta ja annamme täyden panoksemme Huumepoliisi-lehteen jatkossakin, kertoo Mika-Matti Trogen.


Lue koko alkuperäinen kirjoitus Printmix Oy:n sivuilta.

Yhteydenotto

Mikäli voimme auttaa sinua ilmoitusmyynnissä, voit ottaa meihin helposti yhteyttä sivuillamme.


Printmix Oy auttaa sinua mielellään järjestölehtesi tekemisessä! Lue lisää Printmixin kotisivuilta.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu, järjestö, lehti

Ilmoitusmyyjän työpäivä. "Hymyile, kun vastaat puhelimeen. Soittaja kuulee sen äänestäsi. Toimii myös toisin päin"

Maanantai 11.4.2022 klo 10.14 - Mika Trogen

Hymy.jpg

-----------------------------------------------

Printmixin kustantamiin lehtiin varsinaisen ilmoitusmyynnin suorittaa Suomen Myyntimediat ammattitaidolla.

Tyypillinen ilmoitusmyyjä on 18-80 vuoden ikäinen ja hän voi asua missä päin maailmaa tahansa. Myyjän pitää olla myyntihenkinen, ahkera ja rehti. 

Tarjoamme mediamyyjille hyvät puitteet työn tekemiseen. Työtä voi tehdä etänä mistä päin maailmaa hyvänsä tai vaihtoehtoisesti toimistoltamme. Toimistomyyjillä on omat ilmastoidut työhuoneet. Työtä voi myös suorittaa kokopäivätyönä tai osapäivätyönä.

Palkka sisältää takuupalkan sekä reilun myyntiprovision. Tarjoamme hyvät puitteet ja työkalut työn suorittamiseen ja onnistumiseen.

Käy lukemassa hyvä artikkeli ilmoitusmyyjän normi työpäivästä täältä: https://www.printmix.fi/tietoja/ilmoitusmyyjan-tyopaiva-printmix-tyopaikkana/

https://www.printmix.fi/

https://www.metsek.fi/

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu, järjestö

IPA Poliisiuutiset -lehti ja kurkistus poliisin arkeen

Sunnuntai 3.4.2022 - Mika Trogen

Kansi.jpg
IPA Poliisiuutiset on poliisien ammattilehti, jossa poliisit tiedottavat poliiseille ja käsittelevät ammattinsa näkökulmalla asioita ja ilmiöitä kunkin teemanumeron mukaisesti. IPA Poliisiuutiset -lehdellä on tärkeä rooli tulontuojana jäsenistön toiminnassa. 

Lehteä jaetaan jäsenistön ja poliisilaitoksien lisäksi mm. käräjäoikeuksiin.

Suomen Myyntimediat hoitaa lehden ilmoitusmyynnin.

Käy lukemassa hyvä artikkeli tästä julkaisusta

https://www.sttinfo.fi/tiedote/kurkistus-poliisin-arkeen?publisherId=69819118&releaseId=69928623

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Poliisiuutiset, avaimet käteen, mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu

Nyt vietetään Aivovammaliiton 30-vuotisjuhlavuotta

Torstai 24.3.2022 klo 9.58 - Mika Trogen

av.jpg
----------------------------------
Aivovammaliiton toiminnassa Aivoitus-järjestölehti on tärkeässä roolissa jäsenten identiteetin kannalta ja tiedottamisessa. Lukijatutkimuksen mukaan Aivoitus-lehteä luetaan todella ahkerasti. Erittäin tärkeää on, että lehti ei ole kuluerä, vaan siitä saadaan myös tuloja. 

Lue koko tiedote: https://www.sttinfo.fi/tiedote/aivoitus-lehti-on-erityisen-tarkea-lukijoilleen?publisherId=69817937&releaseId=69935404

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Aivoitus, avaimet käteen, mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu, Järjestölehti,

Maineenhallinasta

Tiistai 15.3.2022 klo 8.26 - Mika Trogen

Maineenhallinta.jpg

-----------------------------------------------

Yksinkin huono viesti mediassa tai somessa voi kaataa huolella rakennetun yrityskuvan, jos hyviä sisältöjä ei ole rakennettu huolellisesti ajan kanssa. ”Ei vara venettä kaada” -sanonta pitää myös paikkansa esimerkiksi nettikiusaamisessa, jota kohdistuu myös yrityksiin.

Käy lukemassa tiedotteemme Iltasanomista: https://www.is.fi/taloussanomat/porssi/lehdistotiedote/sp-69933120/

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Järjestölehti, kiusaaminen, mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu

Hyvä artikkeli etätyöstä

Torstai 10.3.2022 klo 18.14 - Mika Trogen

etatyo.jpg

----------------------------------------------------

Suomen Myyntimediat on ollut pääasiassa etätyössä kohta kahden vuoden ajan, etätyö ei ole myyntityössä kuitenkaan kovin uusi asia.

Käy lukemassa hyvä artikkeli etätyön hyvistä ja huonoista puolista: https://www.printmix.fi/blogi/printmix-tyopaikkana-etatyo/

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: avaimet käteen, Järjestölehti, mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu

Ajanmukaiset työkalut myyntityössä

Maanantai 14.2.2022 klo 10.57 - Mika Trogen

Outbound.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------

On tärkeää, että myyntityössä on ajamukaiset ja helpot työkalut. Suomen Myyntimediat käyttää ja on ollut kehittämässä Soittolinjan ohjelmistoa. 

STT tiedote aiheesta löytyy täältä. Käy lukemassa!

https://www.sttinfo.fi/tiedote/soittolinja-on-2020-luvun-etatyokalu?publisherId=69817937&releaseId=69932368 https://www.sttinfo.fi/tiedote/soittolinja-on-2020-luvun-etatyokalu?publisherId=69817937&releaseId=69932368

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: avaimet käteen, mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu, järjestö, yhdistys

Suomen Myyntimediat palkka

Torstai 10.2.2022 klo 12.41 - Mika Trogen

Palkka.jpg


 

Suomen Myyntimedian takuupalkkaus
-----------------------------------------------------------------------------
Ilmoitusmyyjän palkkausjärjestelmä on useimmiten puhdas provisio. Otimme käyttöön muutama vuosi sitten takuupalkkajärjestelmän, jonka tarkoitus on helpottaa uusia myyjiä.

Provisiopalkkauksesta sovittaessa on ensiarvoisen tärkeää sopia provision laskentatavasta selvästi. On myös tärkeää sopia siitä, onko vanhoille asiakkaille tapahtuvasta myynnistä eri provisioprosentti kuin uusasiakashankinnasta. Nämä seikat hoituvat Suomen Myyntimediassa kitkatta.

Suomen Myyntimediat käyttää takuupalkkajärjestelmää johon kuuluvat palkka takaus, provisio, soittobonus ja myyntikilpailuista tulevat tulot.

Lisätietoja palkkauksesta: https://www.printmix.fi/tietoja/printmix-palkka/

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: avaimet käteen, mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu, järjestö, yhdistys, palkka, työ

STT tiedotteet

Perjantai 4.2.2022 klo 15.06 - Mika Trogen

Suomen Myyntimedian tiedotteita voi käydä lukemassa myös STT:n palvelusta.
Tässä muutama mielenkiintoinen kirjoitus:
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
087e2899-2927-4311-bc4c-021856678f86-w_1500_h_500.jpeg

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: avaimet käteen, mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu, järjestö, yhdistys

Suomen Myyntimediat toivottaa Hyvää Joulua!

Keskiviikko 22.12.2021 klo 13.21 - Mika-Matti Trogen

Suomen Myyntimediat henkilökuntineen toivottaa
RAUHALLISTA JOULUA JA ONNEA UUDELLE VUODELLE!

Joulu.jpg

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: mika-matti trogen, printmix, mika trogen, printmix kokemuksia, printmix oy, suomen myyntimediat, metsek, paino, lehti, ilmoitusmyynti, graafinen suunnittelu, järjestö, yhdistys

« Uudemmat kirjoituksetVanhemmat kirjoitukset »